RÖSTA?

Nu börjar verkligen snacket gå igång om vilket parti man ska rösta på. Eftersom jag varken kan eller vet något om de olika partierna så kände jag först att det inte var någon mening med att rösta. Men efter att ha tänkt efter så tycker jag faktist att alla borde rösta (även jag själv). Jag anser faktist att om man struntar i att rösta ska man heller inte klaga på det parti som sedan kommer styra Sverige. Just därför tänker jag göra min del av spelet och gå och förtidsrösta redan imorgon. Tyvärr är jag ganska dåligt insatt i vad alla partier vill men jag känner mig ändå ganska solklar i vilket parti som jag kommer lägga min röst på. Många håller tyst om vilka de kommer rösta på. Igentligen förstår jag inte varför det är "tabu" att fråga någon om vilket parti personen tänker rösta på?! Fast när jag tänker efter är ju hela svenska befolkningen väldigt tyst och tråkig. Men eftersom jag är en väldigt öppen person tänker jag berätta för er att jag kommer lägga min röst på moderaterna och jag hoppas verkligen att de vinner valet! Vilka kommer ni rösta på?


Kommentarer
Postat av: Carolina

Inte på moderaterna i allfall det får bli soc

2010-09-02 @ 22:23:49
URL: http://lovelyrose.blogg.se/
Postat av: ouraka

I agree, verkligen inte moderaterna! deras ideologi är ju inte min grej! privatisering osv = mini Usa FUNKAR INTE I SVERIGE! ohhh men ja vet fortf inte vem ja ska rösta på!

2010-09-02 @ 23:16:23
Postat av: Jenny

Moderaterna. Jag har gjort dom två andra åren jag röstat och tänker fortsätta med det.Tycker dom gjort ett sjuhelsikes bra jobb denna mandatperiod ;).

2010-09-02 @ 23:26:45
URL: http://hastfest.blogg.se/
Postat av: Anonym

verkligen inte moderaterna!!

2010-09-02 @ 23:33:52
Postat av: korven

2010-09-02 @ 23:51:40
URL: http://annacorvera.blogg.se/
Postat av: korven

rösta röd gröna blocket, speciellt du som är student pemme!

2010-09-02 @ 23:52:14
URL: http://annacorvera.blogg.se/
Postat av: Johanna Djerf

Jag har redan röstat, moderaterna :)

2010-09-03 @ 08:14:53
URL: http://johannadjerf.blogg.se/
Postat av: Pernilla - en blogg om min häst & vardagliga äventyr

Jag röstade på Moderaterna första året jag fick rösta, alltså förra valet. Nu vet jag faktiskt inte om jag ska rösta på dom igen, Moderaterna gynnar endast de rika med höga inkomster, inte oss med lite "sämre" inkomst, vanliga "svensson-jobb". Så jag har ingen aning vart jag står, är väldigt kluven och inte alls insatt i vad de olika partierna vill.

2010-09-03 @ 10:01:23
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Jenny

Jag ska också rösta på moderaterna!!

2010-09-03 @ 14:24:38
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har känslan av att de som har ordentliga arbeten och filosofin att "ingenting är omöjligt, bara man vill arbeta så får man jobb" samt de som tänker "varför är du arbetslös? varför skaffar du inte ett jobb?" röstar höger och de som finner livet orättvist röstar vänster. Med marginal för undantag för bägge parter, givetvis.

2010-09-03 @ 21:50:48
Postat av: dan

haha, jag håller med den senaste personen som kommenterade här.

jag kommer också rösta blått, sen vilket av partierna vet jag inte riktigt... spelar väl mindre roll typ.

2010-09-04 @ 01:44:46
Postat av: Emelie

Anonym- jag håller med dig! Jag själv tänker precis så att ingenting är omöjligt om man verkligen VILL. Skulle jag bli arbetslös skulle jag hellre ha ett skit jobb där jag knappt inte tjänar några pengar en att vara arbetslös. Då kan man söka annat under tiden :)

2010-09-04 @ 07:05:06
Postat av: Natalie

Fast att resonera så att "Tänker rösta blått men vilket parti spelar väl mindre roll" är ju inte särskilt vettigt :)

2010-09-05 @ 10:36:38
Postat av: ouraka

jag tror inte ens ni vet vad ni röstar på? seriöst läs på om partierna innan ni röstar....! jag borde rösta på moderaterna för det gynnar MIG som person. Men om man tänker liiiiiite längre än så och inte som en vanlig svensson dvs SJÄLVISKT! så läser man på lite och inser att ojjj det kan ju faktiskt hända att jag själv fastnar i skiten nån gång eller någon nära mig.....o vad händer då? SEDAN FINNS DET ABSOLUT undantag när det gäller allt men läääääs på om partierna och rösta efter det, ni som läst på och röstat fine JAG menar inte er! men jag får en känsla av att många inte ens vet vad det är dem gör!

2010-09-05 @ 17:04:44
Postat av: dan

eftersom det aldrig har varit så uppdelat mellan alliansen och de röda som förut, så röstar man ju på antingen blått eller rött styre. därmed spelar det mindre roll vilket utav partierna inom de olika koalitionerna man röstar på. right?

2010-09-06 @ 19:45:01
Postat av: cecilia

inte moderaterna för 17 gubbar! Jag kräks!!!

2010-09-08 @ 13:22:54
URL: http://egebergcecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0