VILKEN ÄCKLIG JÄVLA RIKS-IDIOT





NI FÅR URSÄKTA MITT SPRÅK MEN KLARAR NI INTE AV DET BEHÖVER NI INTE LÄSA.

Alltså jag vet inte vart jag ska börja, igår fick jag veta av Helenepå jobbet att det var en 10 veckors valp som hade blivit ihjälsparkad här i Norrköping. Imorse åkte jag direkt hem till mamma och pappa och läste artikeln som stod i NT. Tårarna rann ner på min kind när jag läste och jag blir så jävla förbannad att det bara kokar inom mig!
För er som inte läst artikeln kan jag berätta lite kort vad som hade hänt.

Det var alltså en kvinna (uppskattningsvis i min ålder) som var ute på en söndagspromenad i navestad med sitt ettåriga barn och sin 10 veckor gammla Goldenretriver valp. Hennes mobil ringde och när hon skulle svarade tappade hon kopplet och hunden gick/sprang då fram till en man som var ute och gick med sitt barn. Mannen blir då helt hysterisk och SPARKAR valpen så den flyger in i ett buskage!!! Kvinnan blev förstås chokad och skärrad över händelsen och glömde att ta mannens namn och telefon nummer. Efter sparken fick hon bära hem valpen då den var så svårt skadad att den inte ens kunnde gå. Den började även kräkas. Hon ringde till flera olika veterinärer men den ena skickade henne till den andra osv eftersom det var jour. Hon blev tipsad om en vererinärklinik 30 mil bort (säkerligen Strömsholm) men eftersom hon inte hade någon bil kunnde hon inte ta sig dit. Senare på natten somnade valpen in av de svåra skador som den hade fått av sparken;(
 
Då är min fråga: hur i jävla helvete kan man göra så?!?! För mig är det totalt obegripligt!!!! Mannen sa till sitt försvar att han trodde att valpen skulle gå till attack. OM HAN NU TRODDE DET MÅSTE MANNEN VART HELT FÖRSTÅNDSHANDIKAPPAD OCH HAFT IQ 0. DET VAR FÖR I HELVETE EN 10 VECKOR GAMMAL VALP. De är fanimig hur små som helst och VEM OM HELST kan se att det är en valp! Visst, jag har förståelse för att vissa människor är rädda för hundar osv MEN man sparkar inte allt vad man kan på en oskyldig hundvalp! Om han var så jävla rädd som han påstod kunnde mannen bara ha "föst" bort den lite lätt med benet eller handen. Inte sparkat valpen som om det vore en jävla fotboll!!! Jag tycker helt ärligt talat att han förtjänar en lika dan spark mot sitt huvud så får han se hur roligt det är och vilka skador han kommer få (ja menar, om han skulle komma springade mot någon människa som tror att han ska attakera/misshandla den andra personen är det ju inte mer än rättvist, det var ju så han gjorde. Inte sant?)!!! Äckliga människa. Jag förvånas gång på gång över vad det igentligen finns för människor. Det finns verkligen människor till (poängtera) allt!

Update: De vet nu vem mannen är. vad som händer är ännu ej bestämt.


Kommentarer
Postat av: Work-Sandra

v i d r i g t.

2010-10-13 @ 12:30:28
Postat av: sanaz

Blir så jävla irriterad, fattar inte hur man kan göra nått sånt

2010-10-13 @ 13:07:52
URL: http://sanazbananaz..blogg.se/
Postat av: Pernilla

Om vi hade dödsstraff i Sverige borde han få det.. FYFAN rent ut sagt. Fan nu vart jag arg!! Oohh.. :(

2010-10-13 @ 13:09:16
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Carro

Förstår verkligen inte hur fan man kan göra så.. är helt obegripligt. Tycker även att det är extemt dåligt av veterinärerna hon kontaktade också. Händer något, då ska man kunna få hjälp!

2010-10-13 @ 13:37:26
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Dan

Borde man få dödsstraff om man av rädsla sparkar en hundvalp? Haha, är du helt jävla dum i huvudet eller?

2010-10-13 @ 13:43:10
Postat av: Dan

Vill bara utveckla och förklara att jag inte på något sätt försvarar mannens agerande, men att ta till uttryck som att han borde dödas etc (har läst andra saker på andra ställen också).



Jag vet bara att tex jag själv är väldigt hundrädd då jag blev attackerad när jag var liten. Jag vet inte hur jag själv jag skulle reagera ifall en hund rusade mot mig när jag var med ett barn.



Tänk till lite, alla är olika.



Är väldig

2010-10-13 @ 13:50:06
Postat av: felicia

vilken jävla idiot!!!!!!! fy fan!! :(

2010-10-13 @ 14:06:32
URL: http://feliciamansson.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej! Jag tycker nog man ska lugna sig lite med de hårda orden. Vi har ju ingen aning om hur det egentligen gick till, bara tidningens och tjejens del. Som sagt kan jag oxå tänka mig att han är livrädd för hundar, har en på mitt jobb som inte kan gå in i trappuppgångar där det finns hund, hon tjuter och går hela kvarter bort om hon ser en hund, har hon sett en lös hund ute kankse hon inte går ut på flera dagar. Om hon var ute med sitt barn och en hund kom fram tror jag inte att hon bryr sig om ifall det är en valp eller ej.



Menar verkligen inte att försvara honom på nåt sätt men media vinklar ofta saker. Varför tog inte tjejen taxi då??????

2010-10-13 @ 17:31:08
URL: http://egebergcecilia.blogg.se/
Postat av: Monika

Vidrigt gjort. Och JA, det är skillnad på en valp och en fullvuxen hund. Jag är själv hundrädd men snälla ni, kom igen nu för fan.

2010-10-13 @ 18:11:01
Postat av: Annelie

Det stod även att hon bara fick en månad tillsammans med sin hund. I Sverige får man inte ta en valp innan åtta veckors ålder... Hm..

Sen kan det nog inte stämma det där med veterinären eftersom om man bara går in på nätet så kan man lätt hitta en vet närmare än 30 mil. Å sist men inte minst: Jag är själv hundägare å om min hund skulle bli skadad (även mildrare än att den ligger å spyr) så ser jag till att hunden får hjälp. Vare sig jag har bil eller inte. Det stod även att hon hade pratat med en vet som kunde hjälpa henne att avliva hunden. Vilken vet säger så utan att inte ens tittat på den?? Å varför kunde hon inte åka till den vet? Näe, straff ska idioten som sparkade hunden definitivt ha, man ska inte se lätt på sånt här, men det är lite som inte stämmer med kvinnans historia....

Så håll i era hundar. Inte för andras skull utan er egen å eran hunds säkerhet.

Eller har jag fel?

2010-10-13 @ 19:56:11
Postat av: staffan

Tänk själv om du hade ett litet barn och det plötsligt kommer en hund skällande i full fart rakt mot ditt lilla barn. Valpen hade lätt kunnat välta det lilla barnet. Tänk om det ramlat baklänges och slagit i huvudet i en trottoarkant och dött? Givetvis är det synd om hund och hundägaren, men jag har full förståelse för mannens handlande i den hastiga och hotfulla situationen.

2010-10-13 @ 21:47:02
Postat av: Jenny

VIDRIG JÄVLA MÄNNISKA! fyfan! vem sparkar en liten oskyldig golden som aldrig gjort en fluga förnär? nej fyfan, det gör ont i hjärtat.



Det är jättesynd om tjejen som förlorat sin hund. Som är som ens bästa vän. men jag kan inte låta bli att tycka att HON också gjort fel. Man tar sig till en vetrinär. Det finns somsagt taxi... och att de inte finns nån på 30 mil är ju bullshit. Och var de nu så långt bort.... åk!! Jag hade gjort vad fan som helst för att ge min hund hjälp, de hade inte spelat någon roll om jag inte hade bil eller pengar eller va fan de nu handlade om... sånt löser man helt enkelt i en sån situation!!

2010-10-14 @ 09:09:05
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag blev jätte ledsen när jag läste artikeln. Sen kan jag inte förstå hur någon kan försvara honom, enligt mig så har man ett väldigt stort socialt problem om man är så hundrädd att man sparkar en liten valp. Om så är fallet tycker jag att man ska söka hjälp för det



Sen det där med veterinär långt borta. Alla de som säger att det inte stämmer har inte upplevt hur det är att ha ett sjukt husdjur (på lite obekväma tider som mitt i natten). Jag har både bil och körkort men överallt jag försökte ringa så blev jag hänvisad till veterinärer lååångt borta, kansek inte 30 mil men nog väl 15 mil. Jag tog istället hjälp på telefonen, jag ville inte sätta en epilepsi sjuk katt i en bur och åka i 2 timmar!

2010-10-15 @ 16:40:49
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0