ROBERTO TRÄNING

HEEEEJ! Jag var uppe med tuppen imorse för att åka ut till stallet och fixa vitnos lite snabbt innan vi skulle åka iväg till Eken och träna för Roberto. Idag tränade vi mycket på balansen, både för häst och ryttare. Efter att vi värmt upp samlades vi på volten för att släppa stigbyglarna och hålla tyglarna i en hand. Alltså skulle vi träna på att vara så följsamma med hästen som möjligt och hitta en bra balans i galoppen. Man ser ju ut som en total nybörjare men det var en väldigt bra övning. Jag blir lätt lite stel i axlar och armar så jag fick träna mycket på att försöka vara avslappnad där men att försöka hålla intill underskänklarna runt hästen mycket mer (jag flaxar lätt med de). Sedan la han även in ett pytte litet kryss som vi skulle galopera över, fortfarande utan stigbyglar och enbart med en arm (den andra skulle bara hänga rakt ner). Det ser ni i början på filmen, förklarar varför jag ser ut som en nybörjare och att vitnos huvud flaxar omkring i vädret ;) 
Efter det skulle vi hoppa igenom en väldigt låg bana, även där utan stigbyglar. Dock fick vi hålla i båda tyglarna. Samma sak där var att vi hela tiden skulle ha hästarna i balans. För har man de i balans en hel bana gör det inget om man kommer en halv meter för stort på ett hinder eller tvärt om. Hästen kan hoppa av ändå även om det är en stor oxer. Jag fick bra beröm efter att ha "hoppat" klart banan. Dock så ser vitnos vääldigt klumpig och han går i princip över hindrena och anstränger sig inte alls när det är så långt men vi klarade det ok ändå. 
Efter så hoppade vi en "vanlig" bana med stigbyglad och högre hinder efteråt. TYVÄRR tog filmen slut på kameran då så har ingen film på det. Men då vaknade vitnos till liv iallafall och började hoppa som en häst:P Han liknar lätt en kamel annars på de mindre hindrena haha.. 

Aja, här har ni en liten film snutt! Ska försöka filma hemma någon gång när vi hoppar större så får ni se skillnaden. 

 

Kommentarer
Postat av: Malin

har din helg vart bra? :)

2010-01-24 @ 17:36:37
URL: http://loveisbeaty.webblogg.se/
Postat av: Malin

kej :) vad har du pluggat då? jo min har vart lugn och skön :)

2010-01-24 @ 18:23:54
URL: http://loveisbeaty.webblogg.se/
Postat av: Emelie Persson

De ser jobbigt ut :P Fast han är fin din totto - är roberto bra att träna för?

2010-01-26 @ 17:18:37
URL: http://absolutpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0