TÄVLINGS DEBUT OCH JAG SÄGER BARA JAAAAAAAAAAAAAAA!!!

HEEEJ BÄSTA BLOGGEN!

Idag hade jag och vitnos vår första tävlingsdebut detta år och detta blir vårt första "riktiga" tävlingsår.
Framridningen var ute=hårt underlag och det var fram hoppning på en stoor utebana. Vill tilläga att jag har ridit ut vitnos EN gång efter hans vintervila. Så ja, han var lång som en jävla långtradare och jag fick hålla mig i när jag skulle hoppa fram om man säger så.

Första klassen 110 cm hoppade vi runt. Var nolla i grunden och sedan första hindret i omhoppningen fick jag ett stopp för att jag ville säkra upp honom för mycket=nappig/negativ i handen. Man kan knappt kalla det en vägran, var nästan jag som gjorde halt ofrivilligt. Resten gick bra.

Framhoppningen till 120 cm gick inte alls bra. Började hoppa fram lite sent och vitnos blev lite stressad och rev oxern precis innan jag skulle in på banan. KUL att gå in på banan med att ha ett dålit språng på framhoppningen det sista man gjort liksom. MEN jag tänkte bort det. Jag fokuserade på att INTE bli nappig i handen och vet ni vad?! JAG DUBBELNOLLADE I 120CM KLASSEN (första gången ever)!!!!!!!!! Fy helvete vad kul alltså!! Då ligger jag inte efter i träningen som jag trott att jag gjort. Fan vad jag älskar min häst alltså! Det roliga med vitnos är att han bara hoppar bättre på lite större hinder och 120 cm är ingenting för honom! 

Var även en kvinna som kom fram till pappa och Anita (när de stod och pratade) och frågade vilken klubb jag red för. Hon sa att hon tyckte att jag red så himla fint. Roligt att höra när någon kommer fram sudär spontant! Dock är ju min nackdel att jag rider "för snyggt och prydligt ibland" och kan då bli lite passiv. Men aja. Nu ska jag avrunda. Jag är sjukt nöjd med dagen och vitnos! Ikväll är det inflyttningsfeeeest som gäller. Fan vad jag ska fira!!!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej :) Allt bra? Tänkte bara höra hur det blir med inbjudnigarna tills fredag, jag har inte fåt nån ännu! Kramar

2010-04-03 @ 19:39:44
URL: http://ewlwiwn.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Har frågestund på min blogg just nu. Skulle bli glad om du ställde en eller flera frågor. Du kan fråga om vad du vill och imorgon svarar jag på de. Försökt att inte ställa frågor som redan har blivit ställda :)



Här är direkt länken till frågestundet: http://ferhat.blogg.se/2010/april/fragestund.html



Tack ska du ha! :)

2010-04-03 @ 20:07:42
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Anonym

"sudär" haha.. SÅDÄR

2010-04-04 @ 03:27:58
Postat av: Camilla

Grattis! Härligt väder blev det också



Jag tänkte kolla om inbjudningarna tills på fredag är på väg eller om jag ska komma och hämta den istället?



Ha en bra dag!

2010-04-04 @ 08:56:19
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Pernilla - en liten blogg om min häst m.m :)

KUUUUL! :D Grattis! Såg att du kom precis utanför placering va? När man blir dubbelnolla vill man ju vinna :D:D:D Men sjukt kul att det gick så bra :)

2010-04-04 @ 11:49:02
URL: http://tintin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0