NY VECKA, NYA TAG

Den här helgen som vart har vart den värsta ever. Tävlingen igår gick käpprätt åt helvete. Vägra ut mig i båda klasserna. 110cm red jag som en jävla tönt. Vitnos var 10 km lång och drog som gud vet vad=jag satt och bromsade (försökte) därav fick jag ingen som helst känsla.
120cm red jag BRA! Punkt slut. Jag rider mycket bättre i 120cm. 110 sitter jag och fjuttrider när hindrena är låga. 120cm börjar jag RIDA i. Jag tog av mig sporrarna och i den klassen väntade han på mig, jag hade honom i balans runt banan och vi hoppade igenom 3 kombinationen galant och de andra svårigheterna tills vi kom i slutet av banan (var en A:0) då det kom en mur (insprång och därefter en oxer med 5 korta språng). Där innan muren slappnade jag väl av lite för mycket och när vitnos har stannat en gång tidigare i förra klassen så måste jag verkligen vara på och inte ge något åt slumpen för då blir han osäker och nitar. Det var precis det han gjorde. Hoppade över det sen iallafall och kom på sista linjen. Ett enkelt jävla räcke. Stopp sa det där med. KUL! Enklaste hindret på hela banan. Kom hem till stallet vid 21.30 igår. Var totalt slut. Och arg.
Denna helg åker jag till Nykyrka på söndagen och veckan efter det blir det Linköping. Nu jävlar ska jag träna!! Jag måste bara "glömma" eller få bort det negativa i mitt huvud. Det är dock lättare sagt en gjort men jag ska försöka. En av mina stora nackdelar är att jag lätt fastnar i negativt tänkande när det har gått dåligt. Men det har ALDRIG NÅGONSIN gått så dåligt som det gör nu. Och självklart ska det komma nu när jag har viktiga tävlingar framför mig. Typiskt. Aja, jag ska försöka komma på bättre tankar. Pappa lovade mig att om jag nollar i helgen så ska jag få en ny kavaj :) SÅ NU JÄVLAR SKA JAG KÄMPA!!!!!!

Syrran gick det bra för igen iallafall. Hon nollade båda klasserna och är därmed kvalad till 130cm. 

Nu ska jag ta en dusch, plugga och sedan åka till skolan på matte lektion innan jobbet. Om jag tar på mig något roligt kanske det kommer en outfit bild senare. 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, " Pappa lovade mig att om jag nollar i helgen så ska jag få en ny kavaj". DU är som ett litet barn. Min mamma sa alltid till mig när jag va LITEN att om jag åker ner för hela slalombacken utan att skrika så får jag en tia, ungefär samma sak ;).



Du måste hjälpa mig med en sak. Min kära sambo letar jeans och vägrar sätta på sig "vanliga" blåjeans, han har ett par från Rare (?) som han köpte på "din" butik dom vet jag att han gillar starkt. Har ni ngr med sjysta detaljer, dom måste va "slappa" m.a.o inga tajta alá cheap monday ;). Tänkte jag skulle suprisa honom lite.

2010-04-26 @ 23:37:48
URL: http://hastfest.blogg.se/
Postat av: DenDärUllis

Det är ju såna där ickeprestationer som gör att man innerligt uppskattar när det går bra sen! :) Tänk va tråkigt det skulle va med sporten om det gick skitbra för alla hela tiden..



Jag har fixat stallplats ute vid Marby i sommar på Millenium så jag hoppas verkligen vi kan samordna en hel del träningar o peppa varann!! Kram på dej Emelie!



2010-04-27 @ 11:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0