DRESSYR TRÄNING

Kom precis hem från stallet. Tränade dressyr för Karina idag. Eller det var mestadels hon som red faktist. Hon brukar vilja sitta upp någon gång då och då för att kunna coacha eleven bättre. Nu var det flera månader sedan sist så idag var det dags. Hon tyckte allafall att han utvecklats mycket sedan hon satt på honom sist. Det han har svårt med är att göra byten från vänster tlll höger galopp. Men det är bara att kämpa på. Någon gång ger det med sig. Han gjorde iallafall två rena så vi är nöjda. Det enda som jag måste tänka på när jag rider är att jag måste vara lite kvickare. Framförallt i halvhalterna. Jag har en tendens till att vara lite långsam. Gäller även i hoppningen. Men det kommer väl med träning och mer rutin. Jag känner verkligen att ju duktigare man blir och ju mer man lär sig inser man hur mycket man har kvar att lära. Man ska aldrig tro att man är fullärd. Jag lär mig nya saker nästan varje dag jag rider. Det är det som gör det så roligt. Trots att vitnos och jag har vart inne i en svacka nu i hoppningen. Men går det inte dåligt kan det heller inte gå bra. Och det är faktist så att det är en naturlig kurva när man utvecklas. Det kan inte alltid går bra. Det går dåligt för alla ibland. Det är då man måste kämpa och ha tålamod som aldrig förr. För det kommer släppa. Även om det tar en vecka eller en månad. Och troligtvis går det väldigt bra när det väl har släppt.

Imorgon får jag se om Pelle hade tid och hoppträna lite (vilket behövs extremt mkt). Annars får det bli på fredag. Söndag åker vi nämligen till Örebro och tävlar. Första utomhus tävlingen detta år. Då gäller det att jag håller ihop honom så han inte blir stark och lång som en långtradare :P



Kommentarer
Postat av: Victoria ♥

fin header :)

2010-04-23 @ 20:35:19
URL: http://natdhasis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0