MÖRDAR DRESSYR PASS

Fy fan säger jag bara! I början känndes allt skit, jag hade i princip 3 ton i handen och han var lika lång som en långtradare. Kul.. Han är ju en ganska stel häst som har lätt för att skrota ihop vilket han hade gjort. Dock inte så mycket men lite iallafall. Så jag fick börja med att rida i trav och galopp på volten och överböja honom. Samtidigt som han ska vara i en väldigt låg form. Högervarvet gick OK, värre var det i vänster. Jag fick inte släppa vänster tygeln förren han mjuknade vilket gjorde att jag fick kramp i armen efter ungefär en sekund. Sen släppte han iallafall. När han gjorde det red jag volter runt 7 studsen som stod kvar i ridhuset. Red imellan och red små små volter för att fortfarande kunna ha honom så runt utan att ytterbogen faller ut. När jag gjort det red jag på rakt spår innanför spåret i ökad trav med en spik rak häst. Då var han skit fin!! I slutet fortsatte vi med samma jobb i galopp och avslutade med att träna galopp ombyten vilket han inte är hundra på. Han gjorde ett par bra fina rena byten men han blir i det läget så över amitiös att han börjar byta galopp hela tiden. Då är det bara att låtsas som det regnar och ta om det.
Så.. Från att ha 3 ton i handen, stel och kantig att rida på till ha ha honom riktigt igång med bak, helt lös och mjukgjord. Man kan tro att det är en helt annan häst då! Han gångarter blir riktigt fina dock är det värsta för mig att det blir svårare att sitta på :P Men det är en väldigt härlig känsla att få sitta på honom då!!
Jag är nöjd med dagens pass. Jag och vitnos svettades som grisar. Det är bara att träna på så kommer det även funka på tävling sen!

Här får ni se honom in action :P




Puss till er från mig och vitnos <3

Kommentarer
Postat av: tess

Gud, han är så fin din polle!

förresten, Rolands bilder finns att köpa här:

http://webshop.equipe.nu/meetings/512/riders/22803/photo_infos

2009-09-24 @ 14:23:26
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack :)

2009-09-24 @ 22:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0