KRITIK

Godkväll mina kära läsare!

Alltså jag måste bara få skriva av mig lite. Jag har nämligen tänkt på en sak.. I helgen var jag ju och tävlade i Kinda där det även var DM för både ponny och häst. Visst, jag kan förstå att de kör båda samtidigt. MEN varför köra varannan klass ponny och varannan klass storhäst?! Det är ju helt jävla värdelöst!! Lika dant var det när jag var i sommras och tävlade någon annan stanns.. Då fick jag vänta i 5 timmar mellan klasserna!! Och inte nog med det.. För säkerhetens skull hade de som regel att storhästar och ponny inte fick vara på framridningen samtidigt även om det bara var en ponny inne på framridningen.
Detta resulterade i att storhästarna fick komma in när den sista ponnyn gick in på tävlingsbanan=när klassen var slut. Då undrar jag hur fan vi storhäst ryttare ska hinna rida, hoppa fram OCH gå banan på 20 minuter (pausen)?!
Självklart blir det inte lika stressigt för de som startar längre ner i klassen men som för mig då som var bland de första är det ju katastrof!

Sen till det andra jag ville ta upp.. Nämligen ponny ryttare OCH ponny mammor! Alltså shit vilken ridning. Ungarna skenar ju runt banan och om hästen river eller vägrar så blir ungarna helt förstörda och skyller på hästen när de kommer ut från banan. En sak får man aldrig glömma och det är att hästen går aldrig bättre än vad du rider den!
Nu säger jag inte att detta gäller alla, självklart är inte fallet så. Men för stort antal iallafall..
Och inte nog med det, vilka jävla grejjer ungarna har! Den senaste utrustningen både till sig själva och ponnysarna. Visst är det kul att ha fina saker men när man är i den åldern tycker jag att det är överdrivet. Det känns nästan som att det är mammorna som tävlar mot varanndra i vissa fall. Inte barnen och ponnysarna.
Självklart är det kul att ha fina saker men när man är sudär 10 år så vettifan..
MEN sen ser man självklart många söta fina ponnysar med sina duktiga små ryttare, det gör mig glad!

Kanske är det jag som är ute och cyklar nu när jag skriver detta men det är ju min blogg så jag har rätt att skriva vad jag vill :) Eller vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med dig! skitdåligt att lägga ponny och häst på samma tävling under dom förutsättningarna! sen som sagt verkar de mest handla om utrustning på ponny och ryttare idag, ungarna tror att den värsta utrustningen kan göra dom bra, men sen är de alltid hästens fel att de går dåligt.. suck!

2009-09-15 @ 07:23:43
Postat av: Bajsbella

fyy faan så jävla värdelöst! plus att jag HATAR ponnu föräldrar.. det va skit synd om min mamma när jag hade ponny, hon visste ju ingenting stackarn:)

2009-09-15 @ 15:48:19
URL: http://bellagonzalez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0