:(

Usch, min dag har vart sådär.. Var som ni vet hos dietisten imorse. Det gick bra, fick veta allt om celaki som det nu heter med lite finare ord. Vad jag kan äta och inte äta. Jag får absolut inte fuska eftersom man kan få allvarliga följdsjukdommar när man blir äldre. Jag ska även hålla mig ifrån laktos just nu eftersom att min tarm är skadad så reagerar jag på det. Har haft väldigt mycket problem med magen sedan i lördags :( Den är svullen och jag och har ont på kvällarna.
Men det är inte det värsta, det är magsåret som jag har haft jätte ont i de senaste dagarna. Men dietisten skulle prata med min läkare så skulle han kontakta mig igen och se vad vi kan göra åt det. Lite lustigt är det ju eftersom de sa att såret skulle läka efter medecinerna jag tog. Det var bara några få procent som det inte läker på. Kan det möjligtvis vara jag kanske? :S

Så nu ska jag alltså äta gultenfritt (som jag gjort ett tag) och även frånhålla mig från för mycket laktos. Jag får inte äta för stora mängder choklad eftersom de inehåller mkt laktos. Faaan, vad ska jag nu äta på i helgen???
Aja, jag ska sluta klaga, det finns de som har det värre.. Vill bara att min mage ska bli platt igen och att mitt magsår ska sluta göra ont ;(


Kommentarer
Postat av: En läsare!

Krya på dig!!

2009-10-20 @ 21:03:53
Postat av: Louise

Usch, jag lider med dig! Skönt ändå att veta vad felet är, så kan man utifrån det göra så gott man kan :)

2009-10-20 @ 21:26:12
Postat av: Louise

Usch, jag lider med dig! Skönt ändå att veta vad felet är, så kan man utifrån det göra så gott man kan :)

2009-10-20 @ 21:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0