KRAMPEN I MINA ARMAR GÅR INTE BORT

Nu har jag klippt klart vitnos. Han fick lugnande innan jag började eftersom han inte är den snällaste hästen att klippa. Dock så hann jag i princip bara klippa halsen och lite på huvudet innan han piggnade till :S Så det var inte helt lätt att få honom snyggt klippt. Belv väldigt ojämt på huvudet och benen. Han stod och sparkade så jag fick vara jävligt snabb. Vi får väl se om de andra i stallet lägger ett as garv när de ser honom :P De andra hästarna i stallet är ju perfekt klippta. Men men vad gör det, jag klipper honom inte för att han ska vara fin ;)

Morgonens outfit; osminkad, regnställ, långkalsonger och Svea mössa. Glamouröst och sexigt va?  








Föressten så klippte jag med syrrans och min nya maskin. Den var as bra iallafall, klippte väldigt jämt, hyfsad tyst och vägde inte alltför mycket. Och tur va väl det eftersom den kostade 4 lax :S Dock vägde den tillräckligt  mycket att jag fortfarande har k r a m p i mina armar. Nu ska jag vila lite innan jag åker ut igen för att träna!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tog en veterinär lugnande på honom innan? Vad kostar det egentligen? :P Känns som så mycket pengar för att klippa en häst, haha. säger jag som betalar allt själv visserligen, så jag har inte råd med något extra minsann :D Skulle också vilja klippa tin tin men det går inte, han är så himla rädd och bara kastar sig och sliter sig, omöjligt att hålla honom eftersom han är så otroligt stark.. buhu. Så jag får ha en lurvig, svettig häst :)

2009-11-10 @ 15:36:20
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Pernilla

Vilken lyx! :D Så skulle jag med kunna tänka mig att ha det.. hehe. Ska bara hitta en rik karl och skaffa mig ett chefsjobb ;)



Blir tyvärr ingen clinic.. Typiskt! Jobbar till 18, sen måste jag ta allt i stallet o så.

Hoppas ni lär er något nyttigt o bra =)

2009-11-10 @ 17:13:40
URL: http://tintin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0