JAG SKÄMMER UT MIG

Då var det en tråkig måndag igen. Men jag kanske kan få er på lite bättre humör om ni får veta vad som hände mig på tävlingen i lördags. Jag gjorde bort mig ganska så mycket skulle man väl kuna säga.
Jag var på framhoppningen (skulle hoppa 120cm) och de ropar in mig på banan. Han känndes då väldigt fin och när jag går in så stannar jag till vid läktaren där Pelle stod och så sa han några ord till mig hur jag skulle rida. Sedan det enda jag hör är start singalen. Jag börjar då galoppera (jag var SÅ koncentrerad) och börjar hoppa banan.
Det gick jätte bra, rev dock ett hinder som är som plocke pinn. Det var kombination, oxer in, räcke ut. Men inget vanligt hinder, bommarna var inga bommar utan som smala pinnar om ni tänker er. Plus att det var smala även på bredden. Ni vet ju sådana där smalhinder? Fast nu då med pinnar typ istället och kombination. Han rev iallafall det ut. Han stod emot och tittade lite på kombinationen så jag tryckte till lite grann fast jag skulle igentligen vart helt stilla så hade han inte rivit. Men det är lättare sagt än gjort!

Sen när jag hoppat klart banan och ska rida ut hör jag bara att de ropar och frågar om jag är Emelie Mäntynen i högtalaren. Jag nickade självklart och när jag kommer ut fick jag höra vad som hänt...
När jag kom in på banan var det tydligen en annan tjej som red och väntade på sin tur att få sin startsignal så hon satte med fart i galopp samtidigt som mig men jag hade tydligen ridit om henne på utsidan och börjat hoppa före henne!!
Hon hade så saktat av och viftat med händerna till speakern som då sa i högtalaren "fel ryttare på banan men fortsätt att rid". Jag var så koncentrerad att jag inte ens hörde det, kan ni fatta!!!
Så jag blev utesluten för att jag red på annans startsingal även fast jag bara hade 4 fel.. Men tur va det väl att jag inte gick nolla då hade det fan inte vart kul!

Jaa, ni kan ju tänka er att jag skämmdes ganska så mycket... Men va fan, alla gör väl misstag?! Jag kan iallafall skratta år det för sånt här händer bara mig!! ;)

Kommentarer
Postat av: johanna

Emelie, allt händer i björkvik, i februari, första tävlingen för året, missande jag min start i 120 å trillade av i kurvan till sista hindret i 130 å jag va nolla innan. So what happens in Björkvik stays in Björkvik ^^

2009-11-02 @ 13:30:44
Postat av: johanna

Emelie, allt händer i björkvik, i februari, första tävlingen för året, missande jag min start i 120 å trillade av i kurvan till sista hindret i 130 å jag va nolla innan. So what happens in Björkvik stays in Björkvik ^^

2009-11-02 @ 13:34:11
Postat av: johanna

Emelie, allt händer i björkvik, i februari, första tävlingen för året, missande jag min start i 120 å trillade av i kurvan till sista hindret i 130 å jag va nolla innan. So what happens in Björkvik stays in Björkvik ^^

2009-11-02 @ 13:34:27
Postat av: Ida

äsch, visst att det var pinsamt, men tänk dig camilla i idol. direktsändning. MKT värre :)

2009-11-02 @ 14:15:56
Postat av: ♥ Din E

Har suttit och läst din blogg ett tag och fastnat. Gillar allting här, och dina vackra hästar får mig att sakna mina som jag nu sålt för en månad sedan. Men how ever - superbra blogg! (:

2009-11-02 @ 15:41:25
URL: http://baramellandigochmig.blogspot.com
Postat av: Emelie

Haha ja det Camilla gjorde var väl snäppet pinsammare så jag kanske kan vara lugn :)



Johanna, HAHHA ja vi får köra på det what happens i björkvik stays in björkvik! Du är så jävla skön :)

2009-11-02 @ 18:22:17
Postat av: Therese

Du är inte ensam om att skämma bort dig vid tävling, själv lyckades jag vid en dressyrtävling rida programmet "felvänt" och vid en hopptävling vägra min häst vid ett hinder, drog åt sidan och hoppade i stället över blomkrukor med massor blommor som de hade ställt upp bredvid hindret, självklart drog vi med oss en krukan så blommor låg över hela banan. Men lite skratt får man bjuda på!

2009-11-02 @ 21:08:08
Postat av: DenDärUllis

hahaha.. har faktiskt aldrig hört talas om någon som gjort en liknande omkörning du måste gjort :) gissar att ni fick er ett gott skratt efteråt! Önskar att jag hade bott lite närmre så vi kunde åka med er ut på tävlingarna!! Många kramar

2009-11-02 @ 21:15:10
Postat av: Emelie

Hahaha låter ju roligt nu i efterhand men jag vet hur man känner sig i stundens hetta ;P

Men om man gör bort sig så lär ju folk komma ihåg en och det är ju bra att bli igenkännd inte sant? hehe

2009-11-02 @ 21:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0