FÖRSÖKRINGSKASSAN KAN JU TA SIG I ARSLET

Ärligt talat, jag var sjuk och sjukskriven av läkare för ett tag sedan när jag hade problem med magen. Jag fyllde i blanketter och skit och skickade de till försökringskassan så att jag skulle få betalt av de den sista veckan. Det gjorde jag i augusti! Nu 3 månader senare har jag inte fått mina förbannade jävla pengar för att de håller på och strular!! Jag har fått olika brev hemskickade från de där de vill att jag ska ringa in och lämna uppgifter om lite olika saker. MEN allt skrev jag ju med på pappret och om det nu är något annat de vill veta kan de väl ta alla frågot på en gång istället för att skicka hem ett brev i taget med en jävla fråga.
För ett tag sen fick jag ett till brev där det stod att de ville veta när jag började jobba på D&Company och i vilken omfattning jag arbetar. Nu har jag ringt in och sagt det plus att jag betodande att jag tycker att det här är skit dåligt att det tar så lång tid. Och när jag sa att jag är fast på 50% men att jag jobbar 70% varje månad ändå så säger hon att jag måste skicka in fler blanketter exakt hur jag har jobbat det senaste halvåret. VAD I HELVETE LIKSOM! Då sa jag åt henne att jag skiter i att jag jobbar 70%, hon får skriva att jag bara jobbar 50% så jag slipper hålla på att fylla i mer blanketter. Då tar jag hellre mindre pengar. Så nu får vi se om jag får mina pengar vid månadens slut annars jävlar säger jag bara!!!

HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT FÅ SINA FÖRBANNADE PENGAR SOM MAN FAKTIST HAR RÄTT TILL?! OHHHHHHHHH FÖRSÄKRINGSKASSAN SUGER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0