Dressyr träning

Imorse red jag och Vitnos dressyr för Karina som vi brukar göra på tisdagar.
Det gick bra, vi började med att rida serpentinbågar över medelinjen fast när jag kom precis till medelinjen så gjorde jag skänkelvikning tills jag kom fram på spåret och då skulle jag fatta galopp och rida en 10 m volt för att sedan bryta av till trav och rida rakt fram till medelinjen och sedan börja om med skänkelvikningarna osv. Låter kanske lite rörigt men vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Detta var bra för både honom och mig att få rida lite precisions jobb men som även kräver böjning, eftergift, galopp fattningar och nogranna vägar.
Efter det tränade vi lite förvänd galopp vilket inte är hans starka sida. Men han var såå duktig. Han försöker verkligen och tar sitt jobb på största möjliga allvar! Det är så kul att rida då. Han bara väntar på att få signaler av mig vad han ska göra. Och tar det lite för lång tid så gissar han gärna men då gäller det verkligen att jag sitter kvar i sadeln och har is i magen.

Hilton vilar några dagar nu.

I morgon blir det en sväng i skogen om det inte regnar. Sedan blir det jobb och på kvällen ska jag supa. Yeah. Har fått VIP inbjudningar av Ayla till den nya klubben som öppnar på otten och heter Onzda. Ska bli så jävla roligt. Syrran ska också ut. Inte ofta vi festar på samma ställe (hon brukar alltid skämmas över mig) haha.

Senare kommer en dagens outfit så får ni se mitt nya Resteröds linne som jag köpt! Ses senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0