TOTALT SLUT

Hej på er.

Vilken underbar måndag vi har! Eller inte.. Jävla piss väder och jag är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Min kropp värker, jag har träningsvärk i hela röven och mina ögon går i kors. Och gissa vad osm väntar nu? Jo jobb.. I morgon är jag ledig men då ska Vitnos till tandläkaren på morgonen så att sovmorgon är ju bara att glömma.

Igår var det tävling på Vrf igen. Det gick helt OK. Satte ingen nolla, men det var heller inte väntat med tanke på hur lite jag hoppat honom och det var första tävlingen för oss båda. I 110 cm gick det bra fram till en oxer som kom ur sväng efter en kombination. Blev hängande i innertygeln och "missade" hindret. Fick göra en volt och då rev han det.
Efteranmälde mig snabbt som fan till 120 klassen med. Där fick jag korsgalopp till 1:ans hinder så han sprang rakt förbi det (?) och sedan fick jag 3 rivningar (ett av de var joker hinder). Skulle kanske ha valt det enklare hindret men det är lätt att vara efter klok. Andra ner fick jag i kombinationen, kom lite stort in (med stor häst=trångt ut) så han petade det. Men överlag är jag väldigt nöjd att vi ens tog oss runt. Vi har aldrig hoppat en riktig bana han och jag! Bara tränat studs och tekniska saker hemma.
Jag behöver dock träna på att rida galoppen UTAN att han blir lång och stark. Jag måste ha honom lite kort och snärtig liksom. Men det är enklare sagt än gjort. Vi har ju bara ridhus hemma så att bara komma ut på en ute bana är svårt för oss eftersom han blir starkare då och mycket mer häst att rida än vad jag är van vid. Men det är bara att träna träna och återigen träna :)

Nästa tävling blir Eken nu ihelgen. Har anmält mig till 110 cm och om det går bra så efteranmäler jag mig i 120cm på plats. Vi kommer nog få det ganska svårt där eftersom deras gräsbana är enorm och han har aldrig hoppat på gräs. Får se om jag ska sätta på ett starkare bett där så jag inte bara åker omkring som en vante på honom.

Det blev inga kort tagna, pappa filmade bara men det var en tjej där som tog kort så jag tänkte köpa något om det blev några bra på oss. Då ska ni få se :)

Nu ska jag åka till Kings och kolla på lite nya täcken till Vitnos. Sen jobba! Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0