HOPPTRÄNING

God middag! Nyss hemkommen från stallet (somvanligt). Hopptränade idag, red först fram ute på gräset och sedan gick vi in i ridhuset och hoppade en bana. Det gick bra! Jag börjar känna mig mycket säkrare nu :) Har ridit ute hela veckan för att få allting att fungera där med eftersom han lätt blir alldeles för stark när han kommer ut. Men jag har testat att rida på "flippanbettet" fast inte på det starka då och det verkar fungera bra! När vi kom in i ridhuset var han hur lydig som helst. Helt plötsligt blir han väldigt känslig till skillnad mot vad han kan vara ute! Lotte filmade även när vi hoppade så vi kan se hur det ser ut. Väldigt nyttigt. Ska nog börja rida ute varje dag vädret tillåter och bara vara i ridhuset när jag tränar. Idag ska jag jobba igen, har bara 3 dagar kvar nu. Föressten, i morgon börjar vi våran stora REA med 50-70%. Jag jobbar hela dagen så om någon har lust att äta lunch med mig säg bara till! Anledningen till att jag inte har lagt upp några bilder de senaste inläggen är för att batteriet i kameran är slut och jag har helt enkelt vart för lat att ladda den och mobil sladden har pappa kastat (!). Bye Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0