HOPPTRÄNING

Igår när jag kom till stallet höll Vicktor och Erik på att fixa sina hästar för att de skulle hoppträna så jag kastade på vitnos sadeln fort som fan och var med. Det gick OK. Jag har varken tränat dressyr eller hoppning på två veckor och det känns. Hann även bara rida fram i ca 15 minuter och vitnos känndes stel som en planka. Normalt sett brukar jag vara den som rider fram längst... Hatar att inte ha hästen så som jag vill innnan jag börjar hoppa men men, nu blev det som det blev.
Vi började hoppa fram på¨lite brutna linjer med 6 galoppsprång imellan. Därefter gick vi vidare och hoppade en serie. En lång serie som var 8-studs (la ju såklart upp bommarna efter hand men det antar jag att ni förstår). Där var han riktigt fin! Han är ju inte direkt den lättaste typen av häst och är faktist ganska stor och tung men han kämpade på och var hur duktig som helst! Ett bevis på att jag har fått honom att bli både starkade och smidigare i sin kropp mot vad han var förut :) 
Vi avslutade passet med att hoppa en bana. Det gick väl OK. Varken katastrof men heller inget att jubla för. Det var jag som satt och övered lita grann och nappade med handen stundtals. Har lätt för att få sådana ovanor när jag inte tränat på ett tag. Men överlag var det en helt OK träning somsagt! Här får ni två bilder på serien och vitnos :)






Kommentarer
Postat av: Pernilla - en liten blogg om min häst med mera :)

Hur håller du honom så vit? :P Tin Tin är verkligen skitig jämt, alltid nån ny fläck varje dag :( riktigt jobbigt! Duschar du honom nåt nu på vintern?

2009-12-28 @ 14:59:00
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Josefine - hästblogg

Tycker att jag känner igen både stallet och ridhuset, vart har du din häst någonstans? :)

2009-12-30 @ 00:21:26
URL: http://jsohlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0