Magsår =(

Hej....

Kom precis hem från sjukhuset. Jag var och gjorde en gastoskopi undersökning :( Usch alltså det var det värsta jag någonsin har vart med om!
Jag trodde att de bara skulle köra ner en pytteliten kamera med typ en tråd eller något så var det klart men så var ju inte fallet direkt.
När jag kom in var det 3 st som skulle vara med, två sköterskor och en överläkare. De berättade att det kunnde vara obehagligt och att jag bara skulle fokusera på att andas eftersom många får panik och tror att de inte får luft fast de igentligen får det.
Jag som redan hade gråten i halsen kännde att jag fick panik och fick svårt att andas INNAN de ens hade börjat. Självklart rann tårarna för jag var så rädd. Så jag fick ligga där inne ett tag innan de kunnde börja. Men sen fick jag se kameran och slangen OBS poängtera SLANGEN. Det var ingen liten tråd som jag hade tänkt mig direkt!! Det var en tjock slang!!!
Efter mycket om och men så fick jag dricka något som liknade en shot, vilket gick bra. Efter det sprutade läkaren in bedövning i munnen. Då började jag stört tjuta eftersom det känndes som hela halsen svullnade upp och jag inte skulle kunna andas :(
Sen la han slangen i munnen och bad mig svälja. Kameran åkte ner i halsen och jag började få massa kräkreflexer. Han sprutade sen in luft i magen så han skulle se bättre och då både rapade jag och fick massa kräkreflexer på en och samma gång! Låter lite kul kanske men det var det verkligen inte. Jag svettades som en idot och det enda sjuksköterskan sa var att jag skulle andas.. Det känndes verkligen som luftvägarna var igentäppta och jag kunnde varken svälja, prata eller andas. En VÄLDIGT obehaglig känsla!
Sen iallafall körde de ner en annan mindre slang i den stora slangen och de tog delar av tarmarna (tror jag det var). Det var en kontig känsla. Man kännde liksom hur det ryckte tag i magen.
De ska nu skicka iväg det så får jag svar inom 4 veckor om jag är gluten allergiker eller inte.
Men vad de hittade som inte var väntat var att jag även hade magsår :( Buhuu....

Faan alltså allt är skit. Inte nog med det så gick ju inte min urinvägsinfektion över av den antibiotika kur som jag åt så igår vad jag där igen om lämnade en odling så ska de ringa mig senare i dag och skriva ut någon ny medicin.. För nu kan jag knappt gå..

Men det är väl bara att se allting från den ljusa sidan.. Nu kanske jag äntligen får bukt med mina problem som jag haft. Plus att mamma var snäll och bjöd mig på Mc Donalds efteråt för hon tyckte så synd om mig... Nu ska jag vila, är alldeles slut.


Såhär ser det ut

Kommentarer
Postat av: M

Stackare, håller tummarna för att det kommer bli bra. Krya på dig!

2009-08-18 @ 13:18:32
Postat av: Sandra

fy jag har med fått en slang ner i halsen.. det är hemskt.. men min skulle bara ner till hjärtat så de kunde kolla lite närmare.. men fy.. de inget jag vill göra om.. inte du heller förstår jag =)

2009-08-19 @ 12:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0