Hästar hit och dit

Fan fan. Eller igentligen vet jag inte om det är "fan". Jag ska ta det från början. Jag har nämligen tävlat två helger nu och hilton har stannat ut sig i 3 av 4 starter i princip helt utan anledning. Jag har alltså ridit väldigt lungt och sansat (inte stressat som förr), haft perfekt galopp genom hela banorna osv men ändå har han stannat ut sig i slutet av banorna. Helt utan anledning. Jag har trott att han varit dum eller lite lat men idag upptäckte jag att han var varm i ena hoven och markerar ganska tydligt på höger fram. Nu i efterhand tycker jag så synd om honom men det är lätt att vara efterklok.
Saken är den att det märks knappt att han haltar i ridhus eller där det är mjukt underlag. Men när jag idag testade att trava på asfalt och grus syntes det direkt. Tråkigt.. Hovslagaren var ute idag och kollade så att det inte var någon hovböld iallafall och verkade ner honom ganska kraftigt på framhovarna eftersom att han lätt flyter ut.
Så nu är det bara att vänta och se tills på måndag om det släpper eller ej. Annars får Karina (veterinären) titta på honom.
Det lär inte vara någon allvarligt men man ska alltid kolla upp om det är någonting. Speciellt om hästarna tränas och tävlas mycket!
I morgon är jag ledig från jobbet. Jag ska bara ta det lungt och sola om det är fint väder ute och på eftermiddagen ska jag hoppträna Vitnos (Pelles häst).

Hoppas bara att Hilton blir bra tills nästa helg eftersom vi ska till Kumla och tävla då och helgen efter Nykyrka. Håll tummarna för mig och honom :) Det är iallafall skönt att veta varför han har stannat och att det inte berodde på dålig ridning.

Nu ska jag hem till min vän Emelie och äta pizza. Vi ses kanske i morgon om ni fortfarande hänger med mig?
Godkväll.

Kommentarer
Postat av: Emelie Persson

YEY - hästinlägg.. Jag gillar skarpt emelie!

2009-04-22 @ 22:34:48
URL: http://www.emeliepersson.se
Postat av: Emelie

Allt för din skull ;)

2009-04-23 @ 08:58:54
URL: http://pemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0