Återbesök på kliniken.

Nu har jag vart på kliniken med Hilton. Vi var först hos Jocke på återbesök. Han kollade igenom hela kroppen men främst ryggen. Allt var OK. Skönt. Jag trodde aldrig att han ens skulle kunna gå och rida på med tanke på hur dålig han var när jag köpte honom. Sen fixade han även så att jag fick en tid hos Karina för att kolla hostan som han har. Det verkar vara allergi. Pollen allergi. Så hon gav honom en spruta för att se om det kommer släppa. Det är dock karenstid 2 veckor. Men om han blir bra av en spruta så hinner jag förhoppnngsvis tävla den 1 juni. Hoppas hoppas. För som han är nu fungerar det inte. Han är totalt galen! Det går inte att leda honom från de olika stallen. Han far som en jävla idiot. Men det är inte hans fel. Han är en häst som måste tränas och gå hårt varje dag för att han ska må bra. Så i morgon ska jag börja skritta honom lita för att se om hostan har släppt. Om det nu går att skritta vill säga. Igår när jag försökte skritta ut på fältet kom jag ine så långt. Han skenade med mig hela vägen och jag hängde från ena sidan till den andra. Puh. Tur att jag inte trillade av iallafall.
Nej nog pratat om hästar.
Jag lägger nog upp bilder på mina senaste inköp sen för er som är intresserade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0