God morgon

Ja nu är det ny vecka med nya tag. På söndag fyller jag år föressten. Längtar redan. Det är bland den bästa dagen på året, tycker jag.
I dag blir det jobb för min del. Sedan ska jag åka ut och rida Hilton. Ska fortsätta träna på galoppombyten så de blir "rena". Igår tömkörde jag honom över hinder. Visste ni att man kan ändra hästens hoppteknik? Det är det jag ska börja med. Min häst hoppar bara bättre och bättre med tiden nu men det som vi ska försöka ändra på är att få ner huvudet på honom över hindret. Så därför ska jag longera inspännt eller tömköra honom i låg form över små hinder så att han på så sätt lär om sig att sträcka fram och ner sitt huvud.
Får se om det fungerar men det är jag nästan hundra på för han var jätte fin igår. Tror även jag ska tillbaka till Kerstin på ett till läger i augusti. Då får vi se om hon ser någon skillnad. Men jag ska göra allt vad jag kan!


Föressten, Vicktor kom 2:a i 140 cm hoppningen igår och blev därmed klar till SM med Mc Cloud! Grattis!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0