Peter Stormare!

I dag tog jag mig en välförtjänt sovmorgon eftersom jag är ledig både i dag och i morgon.
Såg nyss reprisen av "Stjärnorna på slottet." För er som inte vet vad det är för program så är det några svenska kändisar som bor i ett slott tillsamans. Var och en av de har en "egen dag" att hitta på något speciellt att göra för de andra. I detta avsnitt var det Peter Stormare som hade sin dag.
Helt ärligt var han bara ett bekant namn för mig innan detta program. Jag hade ingen aning om vad han hade gjort i sin karriär osv. Men efter att ha sett detta program så blev jag helt förtjust i honom! Han har haft en stor karriär i USA och gjort många filmer som Armageddon osv. Även några plattor med musik. Han är uppväxt i en vanlig arbetarfamilj och han berättade om sin uppväxt och var det var som tog honom dit han är i dag. Jag blev helt tagen efter att ha sett programmet. Han verkar vara så ärlig i det han säger och framförallt; han uppskattar, är sig själv och är så väldigt tacksam för allting. Han har aldrig fått något serverat på ett fult blankt silverfat. Han har verkligen kämpat och genom sin starka vilja och talang har han tagit sig dit han ville. Sånna människor som han inspirerar mig så otroligt mycket. Det är sånna som får mig att vilja kämpa vidare och tro att man en dag lyckas med det man vill.
Och framförallt. Att vara samma människa man var innan man blev känd och efter. För är det något jag hatar så är det folk som tror att de är bättre än andra för att de har pengar eller är kända. De kan ta sig i arslet!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0